چگونه افزونه های کروم را روی اندروید نصب کنیم
1400/02/21
مدیر سیستم
چگونه افزونه های کروم را روی اندروید نصب کنیم
چگونه افزونه های کروم را روی اندروید نصب کنیم

چگونه افزونه های کروم را روی اندروید نصب کنیم

یکی از محبوب‌ترینابزارهای جست­وجو در فضای اینترنت جهانی، مرورگر کروم است که بسیاری از کاربران موبایل و ویندوز از آن استفاده می‌کنند.

هرچند مرورگر گوگل کروم اندروید امکانات زیادی دارد و بسیار شبیه نسخه دسکتاپ است اما متأسفانهاز قابلیت نصب افزونه پشتیبانی نمی‌کند و ممکن است وقتی که شما نیاز به افزونه مسدود کننده حذف تبلیغات بر روی موبایل داشته باشید، نتواند نیاز شمارا برآورده سازد. این روزها در اینترنت شاهد تبلیغات مزاحم زیادی هستیم که بعضی از آن­ها مخرب هستند، همچنین ممکن است شما نیاز به افزونه غیرفعال سازی تبلیغات در موبایل نیاز داشته باشید یا بخواهید تبلیغات یوتیوب را غیرفعال کنید.

اگر شما قصد دارید افزونه‌های کروم روی اندروید نصب کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش نصب افزونه های کروم روی اندروید

برای نصب افزونه های کروم روی اندروید شما نمی‌توانید از مرورگر کرومی که روی گوشی­های اندرویدی به‌طورپیش‌فرض نصب شده استفاده کنید، اما خوشبختانه همیشه در اندرویدی راهی جایگزین وجود دارد و این یکی از مزیت‌هایسیستم‌عامل اندروید و مرورگر کرومیوم است که هردومتن‌باز هستند و به توسعه‌دهنده‌ها اجازه شخصی‌سازی می­دهند.یکی از راه­های نصب افزونه‌های کروم تعویض مرورگر و نصب مرورگرهای مبتنی بر هسته کرومیوم است که ما قصد داریم چند مرورگر که قابلیت پشتیبانی از افزونه‌های کروم را روی اندروید دارند را مثال بزنیم.

 

نصب افزونه های کروم روی اندروید از طریق مرورگر یاندکس

شاید مرورگر یاندکس در ایران چندان شناخته شده نباشد اما این مرورگر روسی در گوگل پلی بیش از صد میلیون بار نصب شده و تعداد کاربران زیادی دارد. مرورگر یاندکس در کشور روسیه و کشورهای همسایه آن بسیار محبوب است و به شما اجازه نصب افزونه‌های متعددی از جمله افزونه های حذف تبلیغات را می‌دهد، همچنین مرورگر یاندکس به طور پیش فرض دارای قابلیت حذف تبلیغات، افزایش سرعت جست‌وجو، همسان شدن با سایر دستگاه‌ها، طراحی زیبا و بازی‌های آنلاین است.

  1. برای استفاده از قابلیت‌های مرورگر یاندکس کافی است از لینکآن را دانلود کنید.
  2. وارد لینک افزونه های گوگل شوید.
  3. سپس گزینه Go to full site را انتخاب کنید و به نصب افزونه موردنظر روی مرورگر یاندکس بپردازید.

 

نصب افزونه های کروم روی اندروید از طریق مرورگر کیوی (Kiwi Browser)

مرورگر کیوی هم مرورگری مبتنی بر کرومیوم است که امکانات زیادی دارد و شما قادر هستید افزونه های کروم را روی آن نصب کنید.

برای نصب مرورگر کیوی نیاز به طی کردن مراحل پیچیده‌ای ندارید و کافی است ابتدا آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید و سپس بهchrome://extensionsمراجعه کنید و گزینه Developer mode را فعال کنید و پس از اینکه مرورگر را در حالت دسکتاپ قرار دادید می‌توانید به نصب افزونه مورد نظر خود بپردازید.

برای اجرای افزونه های کروم روی اندروید کدام یک از مرورگرهای یاندکس یا کیوی بهتر است؟

شاید پس از خواندن مقاله این سؤال برای شما مطرح باشد که کدام از مرورگرهای معرفی شده عملکرد بهتری دارد.

باید به شما بگوییم هر دو مرورگر عملکرد مشابه هم دارند و انتخاب یکی از آن ها ممکن است دشوار باشد، اما به نظر می‌رسد کیوی بهتر باشد چون ظاهر آن بیشتر شبیه کروم است، به همین دلیل هنگام کار با آن احساس راحتی بیشتری نسبت به یاندکس به شما دست می‌دهد، همچنین کیوی مرورگریاوپنسورس و برای افرادی که حریم خصوصی برایشان ارزش دارد گزینه بهتری است، اما اگر برای شما تنها پشتیبانی از افزونه ها اهمیت دارد، یاندکس را پیشنهاد می‌دهیم چون این مرورگر به علت برنامه‌نویسیقوی‌تر قادر است طیف بیشتری از افزونه‌ها را اجرا کند.

 

سخن نهایی

در این مقاله سعی شد راه‌های اجرای افزونه‌های کروم را بر روی اندروید به‌طور کامل برای شما توضیح بدهیم.

سایت الو کمک با این هدف طراحی‌شده که پاسخگوی سؤالات شما باشد و مشکلات شما را برطرف سازد  و اگر نیاز به مشاوره دارید و لپ‌تاپ و موبایلتان دچار مشکل شده نیاز نیست نگران باشید، چون بهترین متخصصین ایران درزمینهٔ آی تی در الو کمک جمع شده­اند تا با روش‌های تخصصی به حل مشکلات شما بپردازند.

در این روزها که کرونا بر جامعه سایه افکنده شاید قادر نباشید برای تعمیر کامپیوتر یا لپ‌تاپ به خارج از منزل بروید به همین دلیل الو کمک تمام تلاشش را میکند تا بتواند به‌صورت تلفنی یا حضور در منزل مشکلات اینترنتی، موبایل و کامپیوتری شمارا بدون اینکه لازم باشد از منزل خارج شوید برطرف سازد.


مقالات مشابه