چگونه از هک واتساپ موبایل جلوگیری کنیم؟ (راه های جلوگیری از هک واتساپ)
1400/02/01
مدیر سیستم
چگونه از هک واتساپ موبایل جلوگیری کنیم؟ (راه های جلوگیری از هک واتساپ)
چگونه از هک واتساپ موبایل جلوگیری کنیم؟ (راه های جلوگیری از هک واتساپ)

چگونه از هک واتساپ موبایل جلوگیری کنیم؟ (راه های جلوگیری از هک واتساپ)

واتساپ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان و چت در سراسر جهان است، افراد زیادی برای اهداف کاری و روزمره از واتساپ استفاده می‌کنند و پیام‌ها و اطلاعات شخصی‌ زیادی با این اپلیکیشن تبادل می‌شود که نفوذ به آن‌ها ممکن است باعث ترس در برخی از کاربران شود.

شاید برای شما این سؤال مطرح شود که آیا هک واتساپ امکان‌پذیر است؟ در جواب شما باید بگوییم هرچند این نرم‌افزار محبوب از امنیت بالایی برخوردار است اما همانند تمام سامانه‌ها و نرم ­افزارها، غیرقابل نفوذ نیست و هک واتساپ ممکن است. در این مقاله ما قصد داریم راه‌های جلوگیری از هک واتساپ را برای شما بگوییم و به‌طور کامل شرح دهیم که چه‌کارهایی باید کرد تا از دسترسی به اطلاعات شخصی شما درواتساپ جلوگیری شود.

 

راه های تشخیص هک شدن واتساپ

قبل از انجام هر اقدامی برای جلوگیری از هک واتساپ،ابتدا از هک نشدن آن اطمینان حاصل کنید.چون هکر ممکن است از روش‌های متفاوتی را برای نفوذ در پیش گرفته باشد و شما با تشخیص علائم احتمالی متوجه هک شدن یا نشدن واتساپ شوید

از این علائم می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • داغ شدن گوشی موبایل و هک واتساپ: یکی از علائمی که هنگام نصب یک بدافزارروی موبایل شما ممکن است نمایان شود، داغ شدن بیش‌ازحد گوشی موبایل است؛ چون در بک‌گراند، یک نرم‌افزاربه‌طور دائم در حال اجرا است و این مشکل سبب می‌شود دمای گوشی افزایش یابد.
  • هنگ کردن گوشی و هک واتساپ: این نشانه با نشانه بالا رابطه مستقیمی دارد. یکی از علائم هک شدن واتساپهنگ کردن گوشی به‌صورت مداوم است، البته اگر بر روی گوشی شما نرم‌افزارهای زیادی نصب است و یا چندین سال است که از خریداری موبایل می‌گذرد، هنگ کردن گوشی می‌تواند نشانه مشکلات دیگری همانند: خالی نکردن حافظه رم، قدیمی بودن سخت‌افزار گوشی، اجرای نرم‌افزارهای سنگین و آسیب‌هایسخت‌افزار و نرم‌افزاری باشد.
  • تخلیه بی‌دلیل باتری موبایل: وقتی به‌صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی باتری گوشی شروع به خالی شدن کند این نشانه می‌تواند از علائم هک واتساپ باشد؛ چون در هنگامی‌که یک بدافزار روی گوشی در حال اجرا باشد ما شاهد افزایش مصرف باتری خواهیم بود.
  • افزایش حجم اینترنت مصرفی: اگر شما از گوشی موبایل خود بیش از حد استفاده نکرده و تعداد زیادی موسیقی و ویدیو دانلود نمی­کنید، اما اینترنت شما بی‌دلیل مصرف می‌شود این دلیل می‌تواندنشان‌دهنده‌این باشد که هکر در حال انتقال اطلاعات شما به سرور خارجی است، اگر به هک شدن واتس‌اپ مشکوک هستید می‌توانید به بررسی دیتای مصرف گوشی خود بپردازید و اگر نرم‌افزاری ناشناس در حال مصرف دیتا بود آن را حذف کنید و سپس اقداماتی که در ادامه به شما می­گوییم را انجام دهید.
  • ارسال شدن پیام ورود به واتساپ: اگر بی‌دلیل پیام ورود به واتساپ برای شما ارسال شد، می‌تواندنشان‌دهنده‌ی این باشد که شخصی ناشناس قصد ورود به اکانتشمارا دارد، پس بهتر است مراقب باشید و موبایل خود را در معرض افراد ناشناس قرار ندهید.
  • آنلاین بودن بدون حضور شما در اکانت: پیشنهاد می‌شود در هنگامی‌که شما مشکوک به هک شدن هستید آخرین بازدید را فعال کرده سپس آن را با گوشی شخصی دیگر چک کنید و اگر بدون فعالیت شما واتساپ آنلاین بود می‌توانید متوجه شوید شخصی به اکانت شما نفوذ کرده است.
  • وجود پیام‌ها و گروه‌های ناشناس: اگر در موبایل شما چت­ها و گروه­هایی وجود داشت که شما به عدم ارسال پیام در آن‌هامطمئن بودید بهتر است راه های جلوگیری از هک واتساپ را در پیش بگیرید.

تمام نشانه هایی که در زمینه هک واتساپ به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواندبا دلایل دیگری به‌جز هک این پیام‌رسان نیزرخ دهد، اگر شما در این زمینه نیاز به مشاوره دارید کافی است در سایت الو کمکثبت‌نام کنید تا مشاورین ما دلیل هنگ کردن یا خالی شدن باتری گوشی شمارا کشف کنند تا از هزینه‌هایی که در آینده ممکن است متحمل شوید جلوگیری شود.

 

راه های جلوگیری از هک واتساپ موبایل

اگر شما مشکلاتی مشابه مواردی که به آن اشاره کردیم دارید و یا می­خواهید به پیشگیری از هک واتساپ بپردازید، بهتر است به این نکات توجه کنید:

  • قرار دادن موبایل خود در دسترس افراد ناشناس: یکی از نکاتی که برای جلوگیری از هک واتساپ و هک گوشی باید مدنظر داشته باشید این است که گوشی خود را در دسترس افراد غیرقابل اعتماد قرار ندهید، چون این افراد می‌توانند کد شش‌رقمیارسال‌شده به شماره شما را سرقت کرده ویا از طریق اسکن QR Codeواتس‌اپ تحت وب یا نسخه ویندوز واتساپ وارد اکانت شما شوند.
  • فعال کردن تائید دو مرحله ای: همانند تلگرام، واتساپ هم قابلیت فعال‌سازیتائیددومرحله‌ای دارد که در مقاله دیگر به آموزش فعال‌سازی آن به‌طور کامل پرداختیم.
  • عدم نصب نرم‌افزار از منابع ناشناس: ممکن است شما در هنگام ورود به یک وب‌سایت پیغام نصب اجباری نرم‌افزار را دریافت کرده باشید یا در کانال تلگرامتبلیغاتنرم‌افزارهایاین‌چنینی را ملاحظه کرده باشید، به شما پیشنهاد می­کنیم سعی کنید تا حد ممکن نرم‌افزارهای خود را از گوگل پلی دانلود کنید و از سایت­ها و چنل­هایتلگرامی ناشناس نرم‌افزاری را نصب نکنید.
  • عدم نصب واتساپ­هایغیررسمی: نسخه هایی از واتساپ وجود دارد که دارای امکانات بیشتری نسبت به واتساپ رسمی هستند، اما پیشنهاد اکثر کارشناسان امنیت این است که واتساپ های غیررسمی را نصب نکنید و اگر نصب کردید حذفشانکنید و به نصب نسخه اصلی از سایت رسمی واتساپ یا گوگل پلی بپردازید.
  • عدم استفاده از وای فای ناشناس: سعی کنید از وای فای های رایگان در مکان­های عمومی استفاده نکنید، زیرا ممکن است هر شخصی به تلفن همراه شما از این طریق نفوذ کند.

حذف دستگاه­های اضافی: واتساپ این امکان را دارد که شما بر روی ویندوز به‌طورهم‌زمان از آن استفاده کنید، اما برای اینکه از این طریق اطلاعات شما مورد سرقت قرار نگیرد بهتر است سه‌نقطه بالای صفحه اصلی نرم‌افزار را لمس کرده و وارد مسیر WhatsApp Web>Log Out From All Deviceشوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم راه های جلوگیری از هک واتساپ را به طور کامل بگوییم. بهتر است برای حفظ امنیت موبایل نرم افزارهای ناشناس را دانلود نکنید، اگر برای شما سوالی مطرح شد یا نیاز به توضیحات بیشتری داشتید میتوانید با کارشناسان الوکمک در ارتباط باشید تا مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

 


مقالات مشابه